Vzorové otázky z biologie a chemie (přijímací zkouška)
Biologie
- Buněčný cyklus může být stimulován:
- nahromaděním odpadních látek
- účinkem cytostatik
- účinkem některých hormonů
- nedostatkem živin
- Proměnu dokonalou mají:
- Stejnokřídlí
- Ploštice
- Vši
- dvoukřídlí
- Gen je tvořen následujícím pořadím (sekvencí) nukleotidů: AATACCTGACGGGATGGAAAATAT
Třetí kodon v molekule mRNA odvozený z genu je tvořen nukleotidy? ........ACU - Na rozdíl od mitózy se při prvním meiotickém dělení rozcházejí:
- homologní chromatidy
- heterologní chromatidy
- celé homologní chromozomy
- Komáři:
- mají dokonalou proměnu
- mají nedokonalou proměnu
- patří do řádu blanokřídlého hmyzu
- Gen je tvořen následujícím pořadím (sekvencí) nukleotidů: AATACATGACGGGATGGA
Kolik aminokyselin je kódováno tímto genem v polypeptidickém řetězci?....6
Chemie
- Kolik gramů síranu draselného bude obsahovat 135 ml jeho roztoku o koncentraci 0,5 mol/l ? [síran draselný Mr = 174,2]
K2SO4 - 11, 76 g
2. Vyčíslete oxidačně redukční rovnici: 4NH3 + 5O2 → 4NO + 6H2O
3. Napište reakci alkalické hydrolýzy methylchloridu hydroxidem sodným:
CH3Cl + NaOH → CH3OH + NaCl
4. Napište vzorce následujících sloučenin:
kyselina trihydrogenboritá .............. H3BO3
jodid cesný...................................... CsI
síran železitý....................................Fe2 (SO4)3
hydrogenfosforečnanhlinitý............. Al2 (HPO4)3
sulfid antimonitý............................. .Sb2S3
chlorid-oxid bismutitý...................... BiOCl
5. Vypočtěte, kolik gramů železa je třeba k vytěsnění 10 g mědi z roztoku síranu meďnatého [Fe Ar = 56; Cu Ar = 64]:
CuSO4 + Fe → Fe SO4 + Cu 8,75 g
6. Jaká bude látková koncentrace roztoku HCl, který vznikne smísením 500 ml roztoku o koncentraci c = 0,5 mol/l s 500 ml roztoku HCl o koncentraci c = 0,05 mol/l:
0,275 mol/l
Proč studovat na VETUNI
Pro Brno tehdy rozhodla jeho centrální poloha v nově vzniklém státě a také snaha přispět k počeštění města. Brno tak získalo po České technice založené v roce 1899 svou druhou univerzitu.
Více zdeUplatnění absolventů
Pro Brno tehdy rozhodla jeho centrální poloha v nově vzniklém státě a také snaha přispět k počeštění města. Brno tak získalo po České technice založené v roce 1899 svou druhou univerzitu.
Více zdePrtnerské školy
Pro Brno tehdy rozhodla jeho centrální poloha v nově vzniklém státě a také snaha přispět k počeštění města. Brno tak získalo po České technice založené v roce 1899 svou druhou univerzitu.
Více zdeTEXT